Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Loyal Followers !!

Jumaat, 11 Februari 2011

Penghutang AKA Peminjam !!


Assalamualaikum w.b.t.....
aku saje nak buat post mengenai penghutang
yang hanya tahu hutang tetapi tidak mahu membayarnya semula...
bukan la aku ni jenis berkira...
tetapi disebabkan perangai buruk..
maybe yang tidak boleh diterima oleh sesetengah pihak..
dan termasuk aku juga...
bak kata orang la ' Dah reti pinjam , mesti la reti bayar '
ni tidak.. dah pandai hutang.. tetapi tak reti nak langsaikan..
apa punya manusia la.. hanya suka ambil kesempatan orang sahaja..

Apa kata korang kan??
bila kita dah beri pinjam sesuatu @ wang..
dan orang yang meminjam itu tak reti nak bayar semula...
korang tak hangin ker? atau korang suka...
mesti la korang hangin... kalau ada yang suka tu, makna nya korang betul betul pemurah..
nak pinjam kat korang yang pemurah la..boleh tak?? hahaha gurau jer..
sakit hati woo....

pada penghutang penghutang..
tak kisah la penghutang jenis apa sekali pun...
penghutang PTPTN ke, Penghutang Ah Long ker,
Penghutang Kad Kredit ke, Penghutang persendirian ( yang pinjam dengan member ) ,
sila la jelaskan hutang hutang korang tu...
takkan la kitaorang nak minta balik..
dah pandai hutang tu, sendiri mau ingat la...itu pun susah ker?
kalau boleh jangan terjebak kan diri untuk hutang dengan ahlong..
kalau dah terjebak.. pandai pandai korang la..
dengan aku hutang tak pe lg.. sebab bunga tak naik..
dengan ahlong, bukan bunga je naik.. pokok akar semua naik..hahaha

p/s: apa apa pun korang yang reti hutang, 
sendiri mau ingat la k..

2 Kepochi:

ijam ismail berkata...

ptptpuuu...haehehhehe

farhaniza azman berkata...

hehehe...dah hutang byrrr.. *ayat along*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...